Bahrain-based Satellite Channel Off-air a Day After Launch

February 2, 2015 4:18 PM

15 2

Alarab channel blamed technical and administrative reasons for Monday's halt, without giving details. But a Bahraini newspaper and a source familiar with the matter said the channel had been suspended for violating media neutrality.

The website of privately-owned Akhbar al-Khaleej newspaper said the suspension was “related to the failure of those in charge to abide by the prevailing norms in the Gulf, including the neutrality of media positions and staying away from anything that could negatively impact the spirit of Gulf unity...

Read more

To category page